vrijdag 25 maart 2005

Publieke omroep negeert democratie

Wat heb ik genoten, woensdagavond! Het debat in de Tweede Kamer over het bakzeil van Thom de Graaf, ik heb het van begin tot eind gevolgd. Er werd scherp geformuleerd, er was humor, er was drama ('Beseft de premier wel hoe ernstig de situatie is? Twee D66-bewindslieden in zijn kabinet beraden zich op hun positie!' terwijl Balkenende oenig lachte.)

Op mijn scherm was een journalistieke cameravoering te zien: 'Heeft meneer Bos zijn senatoren wel in de hand?' werd er gevraagd, terwijl het beeld niet de vragensteller toonde, maar meneer Bos. De premier verschijnt even tijdens een schorsing en stapt weer uit het zicht tussen de coulissen.

Zelfs de merkwaardige LPF zorgt voor parlementair vuurwerk met twee moties, die nog worden gesteund ook: Kroon, benoem de gekozen burgemeester! Schaf de Eerste Kamer af!

Je zou denken: een gevonden kluifje voor de Publieke Omroep. Zo'n dramatisch Kamerdebat, dat de val van een kabinet kan inluiden, wordt natuurlijk live uitgezonden, in zijn geheel.

Nee hoor. De Publieke Omroep steekt geen poot uit.

Ik heb het Kamerdebat uitstekend kunnen volgen; niet dankzij de mede door mij gefinancierde Publieke Omroep, maar dankzij de door mijzelf gefinancierde ADSL-aansluiting, en de gratis videodienst van de Tweede Kamer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten