woensdag 15 november 2006

Gereformeerd bloggen

Bloggen is de rage, schrijft de Wereldomroep. Het doet me deugd dat het blogmedium geleidelijk aan ook wordt ontdekt door de oude media - dat kan beide partijen alleen maar ten goede komen.


En over partijen gesproken: mij werd gevraagd welke invloed de blogs (en sites) van Jan Marijnissen, Bouter Wos, Janpeterbalkenende en noem maar op hebben op mijn stemgedrag volgende week. Eerlijk gezegd: weinig invloed. Hooguit krijg ik een beeld van de mens achter de politicus, al dan niet geschetst door een ghostwriter.


Ik vermoed dat je zo'n blog vooral volgt wanneer je toch al een fan van de schrijver bent. Er is geen blog van een politicus die ik regelmatig volg.


Ja, bloggen is de rage, dat heeft de Wereldomroep goed gezien. Zelfs André Rouvoet heeft er één. De ultieme test is natuurlijk de goede Bas van der Vlies van de gereformeerde SGP, die door zijn campagnecommissie veel meer voor het voetlicht wordt gebracht dan bij vorige verkiezingen. Zelfs de SGP-website gaat zondags niet meer op zwart.


Vanochtend zat Van der Vlies in een pittig gesprek bij Rob Trip in het Radio 1 Journaal. De grote vraag is nu: krijgt Van der Vlies een weblog van zijn campagneteam? Als voormalig wiskundeleraar zal de man weinig moeite hebben met de tabjes, knopjes en velden, vermoed ik. Met de komst van Baslog, of hoe het ook zal gaan heten, is het stadium van de rage definitief voorbij: dan is bloggen gewoon geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten