donderdag 2 november 2006

Bloggen, en daarna?

I've started this, so I'll finish. De gebruikelijke boodschap van quizmaster Magnus Magnusson wanneer zijn vraag onderbroken werd door het belletje van de 60 seconden. En zo is het ook met deze blog. Ik ben er ooit mee begonnen, dus vooruit maar. Het belletje van het slot heeft overigens nog altijd niet geklonken.


Recentelijk heb ik meer geblogd op newsroomnl.web-log.nl dan hier. Eén mening per dag vind ik wel genoeg.[newsroomnl is offline sinds de technische problemen van Sanoma/web-log.nl in 2011]


Toen we Newsroom NL begonnen, vroeg ik me af: wat zijn er, na het bloggen, nog meer voor rages* waar we achteraan kunnen gaan lopen? Ik kreeg vooral de neiging om bij voorbaat te zeggen: 'en daar doe ik nou eens lekker niet aan mee'. Het podcasten staat bij mij alweer een jaar in de ijskast. Hyven? Wat heb ik daaraan? Second Life? Ik heb al een leven, dank u. O ja, Joet Joep, tegenwoordig van Koekel? Nee, ik hou sowieso niet van video en tv.


(Overigens denk ik bij Second Life vooral aan een live-CD van Gruppo Sportivo met het big band jazzorkest van J.C. Tans samen, ook uitgebracht als Sing Sing, die ik nog altijd een keer wil horen. Moet ik toch eens harder naar gaan zoeken.)


Nee, ik vind het prima allemaal, maar ik wil toch ook wat tijd doorbrengen in de driedimensionale wereld. Klimop snoeien, messingbuisjes aan elkaar solderen, thee zetten, racefietsen... kijk, allemaal zonder toetsenbord, MMI, en breedband.


*rage is een Frans woord. Het betekent: hype. Een rage bestaat echt, een hype bestaat vooral uit elkaar napraten. Maar wie weet zulke dingen nog, tegenwoordig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten