zondag 13 november 2005

Nominale dubbelgangers

Een dubbelganger ziet er net zo uit als jij zelf. Een nominale dubbelganger heeft precies dezelfde naam. Voorzover bekend heb ik er twee:

Robert Kievit: drama-redacteur bij de VARA (dus nog werkzaam in dezelfde branche, ook);

Rob Kievit: ziekenhuisdirecteur in Rotterdam (roots in dezelfde streek, en ook goed terechtgekomen);

en ik ben

Rob (voluit Robert) Kievit: maker van nieuwsberichten, spoor, tram en web-gedoe.


Ik heb mijn nominale dubbelgangers nooit ontmoet. De eerste ken ik van gepubliceerde interviews, o.a. in de VPRO-gids. De tweede dook gisteren op in het Zaterdags Bijvoegsel van NRC Handelsblad.


En dat zijn dan alleen nog de dubbelgangers in Nederland die ik tegenkwam zonder te zoeken. Via Google blijkt er dan ook nog een hoofdbrandwacht is in Rivierenland, en een voetballer bij VV Pelikaan in Zwijndrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten