maandag 11 april 2005

Heb al een log, wat nu dan nog? Podzenden!

Naast het experimenteren met deze log kijk ik ook naar iets anders: podcasten, zoals het genoemd wordt. Podzendingen, zeg maar.

Ik heb kasten vol met allerlei opnamen; soms hoor ik iemand wat zeggen; dan weer is er iets in het nieuws dat associaties oproept; dan weer hoor ik in Top of the Pops iets voorbijkomen dat sterk lijkt op een muziekje van dertig jaar geleden. Bij dergelijke momenten denk ik vaak: dat zou nou leuk zijn geweest voor een itempje op Radio Augias. Maar ja, dat is al in 1979 ter ziele gegaan.

Af en toe heb ik nadien nog wel eens een bandje opgenomen met een eigen plaatjesprogramma erop, ja, ik beken, ook ik. Maar de spanning dat er iemand naar zou kunnen luisteren, die ontbreekt.

Nu is er dan podzenden, en ik dacht: ik ga die itempjes gewoon maken en bied ze aan als podcast.

Waarom niet.

(Buma? Er zijn nog geen regels voor de repro-rechten van muziek in podcasts. Als Buma zover is, merk ik het wel.)

Veel podcasts zijn lang (soms wel een uur) en er wordt uitgebreid gepraat. Als ik het nu eens anders deed: kort en compact.

Aan de andere kant: wie zit hier op te wachten? Zit ik zelf wel te wachten op weer een nieuwe verplichting (want zo ben ik ook wel weer, als ik ermee begin, ga ik ermee verder)?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten